Tettler

Windows 10: csakazértis frissítem egyszer! Ha hagyja a Microsoft, persze...

2015. augusztus 10.

Nem gondoltam, hogy idáig jutok... Egészen pontosan semeddig... Pedig ablakom kitárva... Lehet, azok ott valójában ufó-fények?

win10_01.jpg

(Szolg. közl.: irtó hosszú lesz, de érdemes végigolvasni, tanulságos, nevetni is lehet rajta, rajtam, velem.)

Lehet itt baj? Ugye, hogy nem!

Hát... Baj még nincs, viszont:

  • rövidebb vagyok egy vírusirtóval,
  • túl vagyok egy tiszta rendszerindításon,
  • és még win7-ről írom ezt a posztot.

Nincs bajom vele, sőt, a legstabilabb operációs rendszerem volt, de ha már adják, akkor jóhogy.

Úgyhogy nagy bátram kiírtam a Facebook-falamra vasárnap este tíz körül: „akkor én most frissítek windóz 10-re... :/”

Nem gondoltam, hogy a mosolygó „bejön”, de a jelek szerint ez a helyzet.

Hétfőn hajnali öt körül, amikor már többen izgultak értem ezt posztoltam a sok kérdésre, megjegyzésre válaszként:

„A következőket csináltam, eddig egy OK-t nyomtam, azóta kéri a türelmem... Az OK-t ennek a Mi jár a fejedbennek a megírása és minden egyéb program kikapcsolása után tettem meg. Megnéztem a Galaxy-meccs első félidejét, és lefeküdtem aludni, mert már vén sz@r vagyok, és így hagytam a gépet, csak történik valami vele. Nem... Azóta is kis türelmet kér, és pörögnek a pöttyök... Közben a win7 frissíti magát...A Microsoft ügyfélszolgálatot reggel nyolctól lehet elérni... Ja és a win7-frissítés újraindítást kér most... Ha megteszem vajon újraindulhat majd a win10 frissítés? Most már ezt is megkérdezném az ügyfélszolgálaton... Még nem tartok itt, de majdnem...”

Annyi történt, hogy azóta már valójában itt tartok, sőt.

Mert mielőtt elrohantam délelőtt, megpróbáltam megint, majd koradélután megint, de ugyanazt tapasztaltam. Ekkor döntöttem úgy, cseten sírom el bánatom, hátha...

A nagy siketek párbeszéde

A Windows 10 honlapján ugyanis online ügyfélszolgálaton lehet segítséget kérni. És én ezt is megpróbáltam, íme (na ez lesz az irtó hosszú):

 A csevegés azzal kezdődött, hogy le kellett írni, miajóégvan, én bemásoltam nekik azt, amit kiírtam a falamra, és fentebb olvasható volt

aztán jött ez

információ: Várja meg, míg egy ügynök válaszol. Ön jelenleg a várólista '1'. helyén található.

információ: Adatvédelmi nyilatkozat

Ön jelenleg a következővel cseveg: ügynök (nicknév volt az ügynök „helyén”).

ügynök: – Udvozlom a Microsoft Answer Desk online csevego szolgáltatásában. Azonnal olvasom a kérdését.

én: – kiegészítés: AMD Phentom II X4 B55 processzorom van, az órajele 3,2 GHz, nyolc magos, 8 GB RAM van a gépemben, az elsődleges meghajtón, ahova frissíteném a win10-et 90 gigabyte szabad hely van

ügynök: – 0???9-OEM-8?????5-4???9 (a kérdőjelek helyén is számok vannak egyébként) nem egy termekkulcs, hanem egy termek azonosito

én: – bocsánat, rosszul írtam, de elvileg jogosult vagyok a frissítésre, nem?
én: – aktiválva van a win7-esem, eddig minden frissítés gond nélkül lefutott

ügynök: – Miben tudok Onnek segiteni. Nem igazan ertem a Galaxy-meccse es a processzor reszet, mikent fug osssze a windows 10-es frissitessel?

én: – tehát először vasárnap este tíz körül jelent meg egy kis ablakban, hogy jogosult vagyok a win10-re, és elérhető a frissítés.
én: – ebben az ablakban ez az első, amit írnak: "Mik a következő lépések? 1. Várja meg az eszköz 10 másodperces előkészítését"
én: – meg van még két pont, meg egy szép nagy OK gomb
én: – elolvastam mind a három pontot, majd megnyomtam az OK gombot, vasárnap este tíz körül
én: – egészen hajnali öt óráig semmi nem történt
én: – csak a kis türelmet feliratot olvashattam
én: – és a pontok pörgését nézhettem
én: – közben a win7-esem lefrissítette magát
én: – és újraindítást kért, amelyet el sem tudtam halasztani
én: – újraindult a gépem
én: – majd amikor sikeresen bootolt, akkor újra megpróbáltam a win10 frissítést.
én: – ugyanazt tapasztaltam, amit föntebb leírtam
én: – meg amit most is tapasztalok: órákon át semmi nem történik
én: – csak a kis türelmet felirat látható és a pöttyök pörgése
én: – mit csináltam rosszul?
én: – (vége)

ügynök: – Jelenleg letoltesi gondja lenne?
ügynök: – Ön nem jelentkezett. Szeretné folytatni a csevegést?

én: – igen!
én: – itt vagyok
én: – az internetkapcsolatom rendben van

ügynök: – A letoltessel lenne gondja?

én: – nem tudom, mivel lehet gondom, az e-mail értesítéseket rendben megkaptam, és tegnap arról kaptam egy új értesítést, hogy elérhető a win10-frissítés, és hogy megválaszthatom a letöltés és a frissítés ütemezését
én: – arra gondoltam, akkor vasárnap este meg is tudom csinálni, és a már említett ablakban
én: – az egyetlen OK gombra kattintottam
én: – ezután jött ki a kis türelmet fölirat és a szintén sokat emlegetett pörgő pöttyök
én: – nem tudom, mi lehet a gond, semmilyen egyéb tájékoztatás, hibaüzenet vagy ehhez hasonló nem jelent meg

ügynök: – Ismetelten megkerdeznem Ontol.
ügynök: – Letoltesnel akad meg Onnek?

én: – A kérdését értem, de nem tudok érdemben felelni: nincs állapotjelző, ami mutatná a letöltést
én: – csak ezt a "kis türelmet" feliratot látom és a pörgő pöttyöket
én: – az első pont szerint ennek tíz másodperc után be kellene fejeződnie
én: – de amióta csevegünk azóta tart, sőt, már jóval korábban elkezdődött
én: – azaz, lehet, a letöltésnél akad meg
én: – Mit javasol? Mit tegyek?

ügynök: – rendelkezik valamilyen virus ellenorzo programmal?

én: – igen, avira free antivirus
én: – naprakész

ügynök: – el tudna tavolitani majd egy tiszta rendszer inditast elvegezni?
ügynök: – Tiszta rendszerinditas leirasa

én: – megpróbálom
én: – ha ez megvan
én: – akkor automatukisan frissül a win10?

ügynök: – kerem probalkozzon ismetelten.

én: – rendben

ügynök: – amennyiben nem sikerul ajanlanam Onnek a telefonos ugyfelszolgalatunkat, valamint a forum oldalunkat, az answers.microsoft.com/hu-hu/ oldalon.
ügynök: – Segithetek esetleg meg valamiben?

én: – köszönöm, próbálkozom
én: – a vírusirtót leszedtem, újra kell indítanom a gépet, köszönöm! a segítségét

ügynök: – Koszonjuk, hogy igenybe vette a Microsoft Answer Desk online csevego szolgaltatasat. Amennyiben a jovoben barmilyen mas kerdese lenne, keszseggel allunk rendelkezesere akar itt, akar tovabbi elerhetosegeink valamelyiken:
ügynök: – 06-80-452-017, 06-1-267-4636

információ: A csevegés jegyzőkönyvét a munkamenet végén a rendszer elküldi a következő címre: gszlaszlo@gmail.com.

én: – rendben
én: – köszönöm
én: – remélem, sikerül

frászt sikerült!

A vírusirtót levettem, azóta sem raktam vissza. Most este megcsináltam a tiszta rendszerindítást, semmi.

Gondoltam, még van idő, lásd a screenshotot:

win10_02.jpg

De nem volt... Igazából már 19:47-kor próbálkoztam, csak akkor tényleg egy kicsit lement a lila köd, és elfeledtem egyből szkrínt lőni.

Itt és így tartok. Tuti, hogy csak én jártam így...

 

süti beállítások módosítása